SPØRGSMÅL OG SVAR

Møder og Konferencer

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte på telefon + 45 4635 4072 eller e-mail info@rkic.dk.

  • Hvad indeholder en mødepakke - og hvad koster det?

    I tillæg til forplejning, indeholder vores mødepakker som standard også lokaleleje. Du kan læse mere om vores forskellige mødepakker og se priser og indhold her på hjemmesiden.

  • Kan jeg leje et mødelokale uden mødepakke?

    Det er naturligvis muligt at leje et mødelokale uden eller med begrænset forplejning. Vi skræddersyr gerne en løsning, som passer til netop jeres behov. Kontakt vores møde-, konference- og eventteam med dine ønsker. Bemærk venligst, at egen mad og drikkevarer ikke må medbringes.

  • Hvad er inkluderet i mødepakken?

    Vores mødepakker inkluderer:

    • lækker forplejning med op til 60 % økologiske råvarer
    • lokaleleje og ønsket bordopstilling
    • teknik/AV i lokalet (dog ikke mikrofon).

    Samtidig får I kuglepenne og blokke, lærred, projektor og gratis wifi. Flipover og whiteboard stilles til rådighed efter aftale. Se priser og mødepakker her.

  • Tilkøb & Priser

    Det er muligt at tilkøbe særlig teknik og forplejning til din mødepakke. Kontakt vores møde-, konference- og eventteam for nærmere information.

  • Findes der grupperum eller anden plads til breakout sessions?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter har i alt seks mødelokaler, som kan bruges som grupperum. Derudover har vi i kongrescentret to små grupperum og store fællesarealer, der giver mulighed for walk & talk.

  • Hvad har I af fællesarealer?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter råder over tæt på 1.000 m2 foyer og har desuden flere åbne loungeområder med sofagrupper og arbejdsborde. Når der er brug for en pause, er der mulighed for at sidde udenfor i vores hyggelige atriumgård eller på plænen foran kongrescentret.

  • Hvad er der af teknik i jeres lokaler?

    I vores mødelokaler har vi sørget for, at du har adgang til det nyeste AV-udstyr. Har I særlige ønsker til lyd, lys og teknisk afvikling, kan vi opfylde de fleste behov - både i mødelokaler og i vores store sale. Se vores lokaleoversigt for mere information.

  • Hvordan er lysindfaldet?

    Alle vores mødelokaler har store vinduer med godt lysindfald og flere lokaler har panoramaudsigt over Roskilde.

    Se detaljerede specifikationer for de enkelte mødelokaler og grupperum i vores lokaleoversigt.

  • Er videokonference muligt?

    Med de bedste teknikere og teknisk udstyr i huset, kan vi tilbyde streaming af både møder og konferencer, så også deltagere der ikke møder fysisk op, kan få en perfekt oplevelse. Kontakt vores møde-, konference- og eventteam for at høre nærmere.

    Læs mere om online møder her.

  • AV-udstyr og kontorartikler i mødelokalet

    Alle vores mødelokaler har projektor, lærred og højtalere. I lokalet vil der altid være blokke og kuglepenne, mens navneskilte, whiteboard & flipover med tuscher stilles til rådighed på forespørgsel. Skal der hænges materiale op på væggene, udleverer vi dobbeltklæbende tape til formålet.

  • Standardforplejning

    Frokostbuffeten serveres almindeligvis i vores restaurant, hvor I har jeres eget buffetbord. Frokosten kan også finde sted i mødelokalet eller et af vores store fællesarealer. Læs mere om vores lækre mødepakker her.

  • Må vi medbringe vores egen forplejning?

    Som udgangspunkt er det Roskilde Kongres- og Idrætscenters restaurant, der leverer alt maden i huset. Vi tager selvfølgelig højde for allergener. Ved eventuelle undtagelser vil der blive opkrævet proppenge. Kontakt vores møde-, konference- og eventteam for yderligere information.

  • Kan vi lave en firmaaftale?

    Ønsker I at benytte Roskilde Kongres- og Idrætscenter flere gange, tilbyder vi et samarbejde i form af en firmaaftale. Kontakt vores møde-, konference- og eventteam for yderligere information.

  • Kan vi bestille via Statens Indkøbsaftale?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter er godkendt som SKI-leverandør. Hvis du ønsker at bestille mødepakke via SKI-aftalen, kan du kontakte vores møde-, konference- og eventteam.

  • Hvordan kan vi brande vores arrangement i og udenfor Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Vi tilbyder reklameplads på vores facadeskærm og det er også muligt at hænge store bannere op ved vores hovedindgang. I vores haller og sale kan vi indfri langt de fleste ønsker og behov. Kontakt vores møde-, konference- og eventteam for at høre nærmere.

  • Hvilke kontorartikler er der i mødelokalerne?

    I mødelokalet vil der altid være blokke og kuglepenne, mens navneskilte, whiteboard & flipover med tuscher stilles til rådighed ved forespørgsel. Skal der hænges materiale op på væggene, udleverer vi dobbeltklæbende tape til formålet.

  • Kan jeg få hjælp til at tilslutte mine ting i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Vores personale hjælper jer godt i gang med mødet og med at få tilsluttet jeres medbragte udstyr. Ønsker I en tekniker tilknyttet hele dagen, kan det også arrangeres.

  • Må jeg sætte papir og plakater op på væggene med tape?

    I Roskilde Kongres- og Idrætscenter anvender vi særligt dobbeltklæbende tape, som udleveres i receptionen. Der må ikke anvendes almindelig tape på vores vægge.

  • Kan lokalet låses i vores pauser i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Ja. Aftal nærmere ved ankomst.

  • Hvordan får jeg min computer koblet til jeres udstyr?

    I alle vores mødelokaler er der HDMi kabler, som sættes i din computer. Hvis din computer skal bruge en konverter, tilbyder vi et stort udvalg. Det er dog altid en god idé at medbringe din egen. Har du brug for hjælp, er der altid en tekniker tilstede, som kan hjælpe jer med at tilkoble computeren.

Messer og udstillinger

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte på telefon + 45 4635 4072 eller e-mail info@rkic.dk.

  • Hvordan er adgangsforholdene hos jer?

    Der er særdeles gode adgangsforhold for både gæster og standholdere til alle haller i Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Se yderligere information i vores lokaleoversigt.

  • Hvor højt kan vi bygge i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Der er mulighed for opbygning af stande i op til 8,5 meter højde i Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Højden afhænger dog af den valgte hal/sal. Den enkelte messearrangør melder ud, hvor højt der må bygges på messen.

  • Hvordan kan jeg hænge bannere eller andre materialer op?

    I alle fire haller er der mulighed for ophængning af bannere og andre materialer i enten profilrør (Ø50 mm) eller wire fra loft. Har du særlige krav til ophængning af tungere materialer, klarer vi selvfølgelig også det.

  • Hvor kan jeg parkere?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter har 750 gratis parkeringspladser lige udenfor døren. Af- og pålæsning sker ved vareindlevering til de respektive haller efter anvisning. Efter endt aflæsning kan parkering ske på parkeringspladser rundt om huset.

  • Hvornår må materialer til min stand ankomme?

    I tidsrum oplyst af messearrangør. Husk at mærke dine materialer med messenavn, standnummer og kontaktoplysninger.

  • Hvornår skal materialer fra min stand være væk?

    I det aftalte tidsrum oplyst af messearrangør. Ved afhentning med fragtmand skal egne materialer mærkes med messenavn, standnummer og kontaktoplysninger.

  • Må jeg opbevare tom emballage på min stand?

    Nej. Grundet brandsikkerhedshensyn kan opbevaring af tom emballage kun finde sted i særligt anviste områder. Lagerplads kan bestilles. Kontakt vores bookingteam for at aftale nærmere.

  • Hvordan er belysningen hos jer?

    Den generelle belysning i haller og gangarealer er både kraftig og energieffektiv. Roskilde Kongres- og Idrætscenter optimerer både ydelse og energiforbrug løbende. Ønsker du større fokus på din stand eller dine produkter, tilbyder vi selvfølgelig alle former for spot- og effektbelysning.

  • Er der døgnstrøm i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Ja, bestilt elektricitet leveres som døgnstrøm.

  • Er der trådløst wifi?

    Ja, koden fås i vores reception. Der er desuden mulighed for at bestille særskilt messenetværk med navn og kode. Kontakt messeteamet for at høre nærmere.

  • Må vi bruge lift eller truck?

    Det er vores personale, der betjener alle lifte. Al af- og pålæsning af varer med gaffeltruck foregår udendørs. Ved transport af varer og gods indendørs bruges palleløfter. Denne assistance kan bestilles.

  • Hvordan er gulvet?

    Se information om vores gulve, bæreevne mm. i vores lokaleoversigt.

  • Hvilke type standvægge bruger I?

    Messearrangøren på de enkelte messer bestemmer, hvilken type standvægge der bruges.

  • Er der alarm i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Vores porte og indgange er sikret med alarm, når Roskilde Kongres- og Idrætscenter holder lukket.

  • Hvor henvender jeg mig for hjælp eller bestillinger?

    Normalt kontaktes messekontoret. Du kan også henvende dig i vores reception.

  • Må jeg medbringe egen forplejning?

    Der er ikke mulighed for at medbringe egen forplejning. Roskilde Kongres- og Idrætscenter sørger naturligvis for lækker mad til dig som udstiller. Samtidig stiller vi et roligt område til rådighed, hvor maden kan nydes, i mens I lader op til anden halvleg. Det er også muligt på forhånd at bestille frokost (smørrebrød, sandwich, salat m.v.) til levering på standen.

  • Må jeg sælge eller skænke smagsprøver til de besøgende?

    Mad og drikke, der sælges fra standen, må ikke nydes i Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Smagsprøver må uddeles efter disse retningslinjer:

    - Mad max 30g
    - Drikkevarer max 10cl.

    Alle myndighedskrav skal efterkommes - herunder at udskænkning til unge under 18 år ikke er tilladt.

  • Kan jeg afspille lyd hos jer?

    Ja. Vi har det nødvendige udstyr til at sikre den bedste lyd til jeres fest. Kontakt vores team for mere information.

  • Findes der særlige regler for udstilling og fremvisning af køretøjer?

    Ja. Benzinkøretøjer må max have 5 liter benzin i tanken. Dieselkøretøjer skal have helt fyldt eller helt tom tank. Samtidig er det et krav, at der opstilles brandslukker ved begge typer køretøj.

  • Hvordan er lyset i messeområdet?

    I messeperioden er der normal rumbelysning i vores haller. Ønsker du særlig belysning af standen tilbyder vi LED lamper i wirepunkt . Ekstra lys bestilles gennem messearrangøren.

  • Hvordan opvarmes Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Hallerne i Roskilde Kongres- og Idrætscenter opvarmes ved hjælp af strålevarme og ventilation.

  • Hvordan foregår nedkøling?

    Køling sker ved hjælp af ventilation. Roskilde Kongres- og Idrætscenter har automatisk ind- og udblæsning, som sikrer god luftkvalitet.

Firmafester

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte på telefon + 45 4635 4072 eller e-mail info@rkic.dk.

  • Kan vi leje jeres lokaler til vores firmafest?

    Ja, i Roskilde Kongres- og Idrætscenter har vi lokaler og sale til både store og mindre selskaber - i alt mellem 20 og 2.000 gæster. Se vores lokaleoversigt for detaljer.

  • Hvad koster det at holde vores fest hos jer?

    Holder du festen i vores restaurant, betaler du udelukkende for maden. Klassisk bar, cocktailbar, natmad, musik og meget mere, kan naturligvis tilkøbes. Se eksempler på lækre festmenuer og priser her. 

    Er I flere og ønsker I at leje en større sal eller lokale, vil der være en ekstra omkostning forbundet med lokaleleje. Derudover kan der være ekstra omkostninger forbundet med teknisk hjælp, lyd og lys.

  • Skal der noget helt særligt til jeres fest?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter kan klare alle former for tilkøb. Kontakt os vores eventteam, hvis du ønsker at opgradere jeres pakke eller ikke finder det, du søger her på hjemmesiden.

  • Kan I hjælpe med underholdning til vores fest?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter samarbejder med en række gode leverandører og hjælper gerne med at booke underholdning til din fest. Kontakt vores møde, konference- og eventteam for at høre nærmere.

  • Hvordan ser lokalerne ud?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter har en række store lokaler, sale og haller og kan dermed huse fester med alt fra 20 til 2.000 gæster.

    I er selvfølgelig altid velkomne til at kigge forbi og se de forskellige muligheder - fx. mulighed for egen indgang /m.m. ved store fester.

    Se vores lokaleoversigt for flere detaljer.

  • Hvordan pyntes lokalerne?

    Som standard pyntes lokalet med papirsduge, servietter og lys. Ønsker I noget helt særligt eller vil I bruge egne dekorationer, klarer vi også det. Dog bedes I venligst undgå brug af konfetti eller glitter.

  • Hvad anbefaler I ift. til planlægning og deadlines?

    Der er mange detaljer at holde styr på, så vi starter planlægningen af din fest i samarbejde med dig op til flere måneder før arrangementet. Samtidig sørger vi for at gøre dig opmærksom på evt. deadlines, når du bekræfter dit arrangement.

  • Er det muligt at kombinere festen med forskellige aktiviteter?

    Måske ønsker I at starte festen med en eller flere sjove og/eller aktive indslag. I så fald kan vi tilbyde forskellige aktiviteter i huset eller i Roskilde, ledet af dygtige instruktører. Læs mere her.

  • Kan jeg afspille lyd i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Ja. Vi har det nødvendige udstyr til at sikre den bedste lyd til jeres fest. Kontakt vores eventteam for mere information.

  • Vi er mange og får måske brug for en mikrofon.

    Det er muligt at tilkøbe mikrofon til alle festlokaler og sale i Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Kontakt vores møde-, konference- og eventteam senest 5 dage før ankomst for at bestille.

  • Hvor langt ligger I fra centrum?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter ligger kun 500 m fra gågaden og 1,2 km fra Roskilde Station.

  • Er der mulighed for overnatning?

    Der er ingen overnatningsmuligheder i selve kongrescentret. Til gengæld har vi aftaler med en række hoteller i området og flere i gåafstand til Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Vi hjælper gerne med at give et overblik over byens hoteller.

  • Hvor finder jeg glemte sager?

    Har du glemt noget hos os? Vi opbevarer tøj, smykker, nøgler, cykelhjelme og alle andre personlige ejendele, der bliver fundet og indleveret hos os. Du er altid velkommen til at ringe eller kigge forbi og høre, om vi har det, du savner.

  • Hvordan er handicapforholdene i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Vi har indrettet Roskilde Kongres- og Idrætscenter, så det er let for alle at benytte vores faciliteter. Det gælder naturligvis også gæster med kørestole. Vi har to handicaptoiletter i stueplan og to på 1. sal. Alle har monteret særlige håndtag. Desuden er vi medlem af God Adgangs mærkeordning.

  • Er der adgang til hjertestarter?

    Der er opsat en hjertestarter udendørs på bygningen til højre for vores hovedindgang.

  • Må jeg ryge eller dampe i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Hos Roskilde Kongres- og Idrætscenter følger vi naturligvis dansk rygelovgivning - og siger pænt nej tak til indendørs rygning.

Private fester og selskaber

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte på telefon + 45 4635 4072 eller e-mail info@rkic.dk.

  • Er det muligt at leje jeres lokaler til en privat fest?

    Ja. Vi kan afholde selskaber for mellem 30 og 2.000 gæster. Vores restaurant har plads til op til 200 gæster og panoramaudsigt ud over byens tage. Er I flere tager vi resten af huset i brug.

  • Hvad koster det at holde min fest i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Finder dit selskab sted i vores restaurant, betaler du udelukkende for maden. Klassisk bar, cocktailbar, natmad, musik og meget mere kan naturligvis tilkøbes. Se eksempler på lækre festmenuer og priser her.

  • Kan I hjælpe med underholdning til min fest?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter samarbejder med en række dygtige leverandører og hjælper gerne med at booke underholdning til dit selskab. Kontakt os for at høre nærmere.

  • Hvordan ser jeres festlokaler ud?

    Vi har lokaler med udsigt ud over Roskilde og festsale med plads til både band og dansegulv. Du er velkommen til at komme forbi og se for dig selv. Se vores lokaleoversigt for detaljer.

  • Hvordan pyntes lokalerne?

    Som standard pyntes bordene i vores restaurant med linoleumsduge, servietter og lys - sorte eller hvide stofduge er et tilkøb. Ønsker I noget helt særligt eller vil I bruge egne dekorationer, klarer vi også det. Dog bedes I venligst undgå brug af konfetti eller glitter.

  • Hvad anbefaler I ift. til planlægning og deadlines?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter starter planlægningen af din fest i samarbejde med dig op til flere måneder før, og gør dig opmærksom på evt. deadlines, når du bekræfter dit arrangement.

  • Er det muligt at kombinere festen med eventaktiviteter?

    Har I lyst til at starte festen med en eller flere sjove og/eller aktive indslag, kan vi tilbyde en række forskellige aktiviteter, ledet af dygtige instruktører. Læs mere her.

  • Kan jeg afspille musik i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Ja. Vi har det nødvendige udstyr til at sikre den bedste lyd til din fest. Kontakt vores eventteam for at høre nærmere.

  • Vi er mange, og jeg får måske brug for en mikrofon.

    Det er muligt at tilkøbe mikrofon til alle mødelokaler og sale i Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Kontakt vores møde-, konference- og eventteam senest 5 dage før ankomst for at bestille.

  • Er der overnatningsmuligheder i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Der er ingen overnatningsmuligheder i selve kongrescentret. Til gengæld har vi aftaler med en række hoteller i området og flere i gåafstand til Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Vi hjælper gerne med at give et overblik over byens hoteller.

  • Hvor finder jeg glemte sager?

    Har du glemt noget hos os? Vi opbevarer tøj, smykker, nøgler, cykelhjelme og alle andre personlige ejendele, der bliver fundet og indleveret hos os. Du er altid velkommen til at ringe eller kigge forbi og høre, om vi har det, du savner.

  • Hvordan er handicapforholdene hos jer?

    Vi har indrettet Roskilde Kongres- og Idrætscenter, så det er let for alle at benytte vores faciliteter. Det gælder naturligvis også gæster med kørestole. Vi har to handicaptoiletter i stueplan og to på 1. sal. Alle har monteret særlige håndtag. Desuden er vi medlem af God Adgangs mærkeordning.

  • Er der adgang til hjertestarter?

    Der er opsat en hjertestarter udendørs på bygningen til højre for vores hovedindgang.

  • Må jeg ryge eller dampe?

    Hos Roskilde Kongres- og Idrætscenter følger vi naturligvis dansk rygelovgivning - og siger pænt nej tak til indendørs rygning.

  • Kan vi selv få lov at pynte op?

    Selvfølgelig! Dog bedes I venligst undgå brug af konfetti eller glitter. Stearinlys er tilladt, når disse er i egnede lysestager.

  • Må vi selv tage mad og drikke med?

    Nej, det er ikke tilladt at medbringe hverken drikkevarer eller mad udefra - fødselsdagskage er dog undtaget.

  • Er duge, borde og stole inkluderet i prisen?

    I vores restaurant er borde, stole og linoleumsduge inkluderet i prisen. Sorte eller hvide stofduge kan tilkøbes.

  • Kan vi vise video eller powerpoint eller spille musik fra en mobil enhed?

    Ja

  • Hvor kan mine gæster parkere?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter har 750 gratis parkeringspladser lige udenfor døren.

  • Må vi selv medtage drikkevarer?

    Det er tilladt at medbringe egne drikkevarer mod betaling af proppenge.

Sport og idræt

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte på telefon + 45 4635 4072 eller e-mail info@rkic.dk.

  • Hvordan booker jeg en hal i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Hvis I er en forening eller en skole i Roskilde Kommune og ønsker et sted at træne, kan I benytte Foreningsportalen til at sende en forespørgsel.

    Skal I i stedet for bruge plads til et stævne, fest eller en større event, kan I sende en forespørgsel direkte til Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Kontakt vores sportsafdeling for at høre nærmere.

  • Er det tilladt at medbringe mad og drikkevarer i hallerne?

    Du kan medbringe din drikkedunk i forbindelse med træning. Det er også tilladt at spise sin medbragte mad på plænen foran kongrescentret. Indendørs henviser vi til vores café eller automaterne i foyeren. Ved forplejning i forbindelse med et stævne eller arrangement, kan du altid sende en forespørgsel til Roskilde Kongres- og Idrætscenter.

  • Hvilke sportsgrene kan jeg dyrke i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Vores haller er fleksible og her er plads til de fleste sportsgrene. Roskilde Håndbold, Roskilde Basketball Club, Roskilde Badminton samt Roskilde Ældre Motion træner fast i vores hus. Samtidig spiller Roskilde Bordtennis flere af deres kampe her. Læs mere om de forskellige sportsgrene, der holder til i Roskilde Kongres- og Idrætscenter.

  • Er det muligt at afspille musik i hallerne?

    Vi har musikanlæg i alle vores haller, hvor du kan tilkoble telefon eller tablet. Det er også mulighed for at tilkoble én mikrofon.

  • Er det tilladt at benytte harpiks hos jer?

    Det er tilladt at benytte harpiks i forbindelse med træning og kamp i hal C eller hal D - og ikke i hal B.

    Vi bruger hvert år meget store beløb på at fjerne harpiks fra gulve, vægge og lofter, og henstiller derfor til, at der kun bruges harpiks på hænder og bolde, og kun i nødvendigt omfang.

  • Skal der benyttes indendørs fodtøj i hallerne?

    Ja

  • Er der mulighed for at sætte bander op i de forskellige haller?

    Ja, kontakt sportsafdelingen i Roskilde Kongres- og Idrætscenter for at aftale nærmere.

  • Hvor kan vi klæde om i forbindelse med træning og øvrige sportsaktiviteter?

    Ved træning i hallerne er I selvfølgelig velkomne til at benytte et af de i alt 20 omklædningsrum i Roskilde Kongres- og Idrætscenter.

  • Hvor kan jeg parkere?

    Roskilde Kongres- og Idrætscenter har 750 gratis parkeringspladser lige udenfor døren.

  • Hvornår har cafeen åbent?

    Vores café har primært åbent i forbindelse med større turneringer eller stævner. Derudover har du mulighed for at bruge en af de opstillede kaffe-, sodavand- eller snackautomater i foyeren.

  • Hvor finder jeg glemte sager?

    Har du glemt noget hos os? Vi opbevarer tøj, smykker, nøgler, cykelhjelme og alle andre personlige ejendele, der bliver fundet og indleveret hos os. Du er altid velkommen til at ringe eller kigge forbi og høre, om vi har det, du savner.

  • Hvordan er jeres handicapforhold?

    Vi har indrettet Roskilde Kongres- og Idrætscenter, så det er let for alle at benytte vores faciliteter. Det gælder naturligvis også gæster med kørestole. Vi har to handicaptoiletter i stueplan og to på 1. sal. Alle har monteret særlige håndtag. Desuden er vi medlem af God Adgangs mærkeordning.

  • Har I adgang til hjertestarter?

    Der er opsat en hjertestarter udendørs på bygningen til højre for vores hovedindgang.

  • Må jeg ryge eller dampe hos jer?

    Hos Roskilde Kongres- og Idrætscenter følger vi naturligvis dansk rygelovgivning - og siger pænt nej tak til indendørs rygning.

Show og billetter

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte på telefon + 45 4635 4072 eller e-mail info@rkic.dk.

  • Er det tilladt at medbringe egen mad og drikkevarer til et show?

    I forbindelse med arrangementer tilbyder vores restaurant normalt en lækker showmenu, og i vores barer kan du vælge mellem et stort udvalg af drikkevarer og snacks. Det er nemlig ikke tilladt at tage egen mad og drikkevarer med hjemmefra.

  • Må jeg fotografere til foredrag, koncerter og shows hos jer?

    Al fotografering til foredrag, koncerter og shows i vores hus skal ske efter aftale med arrangøren af det konkrete event, og aftalerne vil variere fra artist til artist. Kontakt arrangøren direkte med din forespørgsel.

    Under det pågældende arrangement i vores eventoversigt kan du se, hvem der er arrangør.

  • Kan jeg bytte eller returnere billetter til jeres koncerter, shows og foredrag?

    Billetter til foredrag, koncerter og shows håndteres primært af vores samarbejdspartner på det konkrete event. Det er dem, du skal tage fat i med spørgsmål om muligheden for at ændre dine billetter. Under det pågældende arrangement på hjemmesiden kan du se, hvem der er arrangør.

    Som udgangspunkt får du selvfølgelig altid refunderet billetprisen i tilfælde af aflysning – dog ikke eventuelle billetgebyrer.

  • Er der garderobe?

    Vi har altid garderobe i forbindelse med foredrag, koncerter og shows. Bemærk dog, at den ikke altid er bemandet.

    Ved bemandet garderobe er prisen kr. 20,- pr. jakke, frakke eller taske.

    Ubemandet garderobe er gratis, men bruges på eget ansvar.

  • Kan vi spise i restauranten før et show?

    Vores restaurant tilbyder typisk en lækker, sæsonbestemt showmenu i forbindelse med vores arrangementer. Hold derfor øje, når du køber billet til vores koncerter, shows og foredrag.

    Du finder showmenuerne sammen med beskrivelserne af arrangementerne her på hjemmesiden. Vi anbefaler, at du bestiller i god tid for at sikre dig en plads.

  • Er der bar?

    I forbindelse med foredrag, koncerter og shows åbner vi en bar uden for showsalen. Her kan du købe øl, vin og vand før showet samt i eventuelle pauser.

    Baren åbner typisk 1 time før showet, så kom bare i god tid.

    Du kan betale kontant, med dankort og via MobilePay.

  • Har I plads til kørestolsbrugere?

    Vi har altid et antal pladser reserveret til kørestolsbrugere.

    Hvis arrangementet er med nummererede siddepladser, kan du typisk selv vælge en handicapplads, når du bestiller online. Ellers kan du altid tage kontakt til arrangøren af det konkrete arrangement og høre om mulighederne for at få en handicapvenlig plads.

    Under det pågældende arrangement i vores eventoversigt kan du se, hvem der er arrangør.

  • Er det muligt at få en handicapledsager med gratis?

    Til langt de fleste arrangementer kan handicappede gæster tage en ledsager med gratis mod fremvisning af gyldigt ledsagerkort. Du er altid velkommen til at kontakte billetudbyderen og forhøre dig om mulighederne i forbindelse med et konkret arrangement.

    Under det pågældende arrangement i vores eventoversigt kan du se, hvem der er arrangør.

  • Hvor er tribunen placeret i sal A?

    Sal A - pladsoversigt

  • Hvornår har restauranten åbent?

    Vores restaurant har åbent efter aftale i forbindelse med arrangementer i Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Hold blandt andet øje med vores lækre showmenuer, når du køber billet til vores koncerter, shows og foredrag. Du finder dem sammen med selve beskrivelsen af arrangementet her på hjemmesiden. Vi anbefaler at bestille i god tid for at sikre dig en plads.

  • Kan jeg hæve og veksle penge hos jer?

    Vi har ikke hæveautomater i Roskilde Kongres- og Idrætscenter og kan desværre ikke tilbyde at veksle, da vores reception er kontantløs. Til gengæld kan du betale med dankort og/eller MobilePay til de fleste arrangementer.

  • Er der mulighed for overnatning?

    Der er ingen overnatningsmuligheder i selve kongrescentret. Til gengæld har vi aftaler med en række hoteller i området og flere i gåafstand til Roskilde Kongres- og Idrætscenter. Vi hjælper gerne med at give et overblik over byens hoteller. Kontakt vores møde- og eventteam for mere information.

  • Hvad gør I med glemte sager?

    Har du glemt noget hos os? Du er altid velkommen til at kigge forbi eller kontakte os for at høre, om vi har det, du savner.

  • Hvordan er handicapforholdene hos jer?

    Vi har indrettet Roskilde Kongres- og Idrætscenter, så det er let for alle at benytte vores faciliteter. Det gælder naturligvis også gæster med kørestole. Vi har to handicaptoiletter i stueplan og to på 1. sal. Alle har monteret særlige håndtag. Desuden er vi medlem af God Adgangs mærkeordning.

  • Er der adgang til hjertestarter i Roskilde Kongres- og Idrætscenter?

    Der er opsat en hjertestarter udendørs på bygningen til højre for vores hovedindgang.

  • Må jeg ryge eller dampe?

    Hos Roskilde Kongres- og Idrætscenter følger vi naturligvis dansk rygelovgivning - og siger pænt nej tak til indendørs rygning.

  • Kan jeg leje en sal eller hal hos jer til mit eget arrangement?

    I Roskilde Kongres- og Idrætscenter kan I booke messer, udstillinger, konferencer, møder, produktlanceringer og meget mere. Samtidig har vi også alt, hvad der skal bruges til fester og selskaber - både de store og mindre af slagsen. Sidst men bestemt ikke mindst lægger vi også hus til både koncerter og foredrag samt stævner, turneringer og mesterskaber. Kontakt vores møde- og eventteam for at høre mere.

  • Hvordan kan jeg betale i baren?

    Du kan betale kontant, med dankort og via MobilePay i Roskilde Kongres- og Idrætscenter.

  • Er der siddepladser til koncerter, foredrag og shows hos jer?

    Ved de fleste arrangementer i Roskilde Kongres- og Idrætscenter er der siddepladser. Under det pågældende arrangement i vores eventoversigt kan du se om, der er siddepladser eller ståpladser.

Restaurant

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte på telefon + 45 4635 4072 eller e-mail info@rkic.dk.

  • Allergier

    Vi tager naturligvis gerne hensyn til allergikere, diabetikere og særlige diæter, hvis du blot oplyser det senest 8 dage før arrangementet. Send eventuelt en e-mail til vores restaurant med oplysninger omkring, hvilke fødevarer det drejer sig om. 

  • Har I ammepolitik?

    Du og dit barn er meget velkomne hos os. Man må gerne amme i vores restaurant, oplys blot dette ved reservation af bord, så vi kan tage hensyn hertil.

  • Hvornår har restauranten åbent?

    Vores restaurant er kun åben på anmodning til større grupper og selskaber eller i forbindelse med møder, konferencer eller koncerter og foredrag i Roskilde Kongres- og Idrætscenter.

  • Har I glutenfri mad?

    Vores restaurant har mulighed for at lave glutenfri brød. Du skal blot sørge for at fortælle os herom senest 8 dage inden jeres arrangement.

  • Hvor mange gæster har I plads til i restauranten?

    Vores restaurant har plads til 250 spisende gæster. Er I flere har vi masser af plads i resten af huset. Se vores lokaleoversigt eller kontakt vores møde-, konference- og eventteam for mere information.

  • Flere i vores selskab er vegetarer

    Vi sørger gerne for både vegetariske og veganske menuer, og vi imødekommer selvfølgelig allergier, intolerance eller andre behov. Hvis en eller flere i selskabet ikke spiser svinekød, klarer vi selvfølgelig også det. Det er dog vigtigt, at du sørger for at fortælle os herom senest 8 dage inden jeres arrangement.

  • Hvad er jeres børnepolitik?

    Børn er velkomne i Roskilde Kongres- og Idrætscenter! Ved bestilling af selskabsmenuer, kan I oplyse, hvor mange børn der er i selskabet

  • Kan vi lave ændringer i en buffet eller menu?

    Det er selvfølgelig muligt at ændre eller tilføje en ret i alle vores menuer og mødepakker mod en mindre merpris. Samtidig kan I sammensætte retterne fra alle vores menuer og buffeter på kryds og tværs. Fortæl vores restaurant hvilke ændringer du ønsker, eller kontakt vores møde-, konference- og eventteam for at aftale nærmere.

  • Er jeres restaurant handicap- og kørestolsvenlig?

    Hele Roskilde Kongres- og Idrætscenter inklusiv vores restaurant er God Adgang mærket og dermed handicap- og kørestolsvenlig.

  • Er der mad nok?

    Vores restaurant skal nok sørge for, at ingen går sultne fra bords.

  • Hvordan kan jeg reservere bord?

    Vores restaurant er kun åben på anmodning til større grupper og selskaber eller i forbindelse møder, konferencer eller koncerter og foredrag i Roskilde Kongres- og Idrætscenter.

    Du er velkommen til velkommen til at sende en forespørgsel til vores møde- og eventteam.

  • Hvad indeholder jeres frokostbuffet?

    Vores lækre og sæsonbetonede buffet indeholder lune kødretter, fisk og skaldyr, forskellige salater og oste med frugt og kompot – flere af tingene portionsanrettes. Læs mere om vores mødepakker og selskabsmenuer her på hjemmesiden.